شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد:

مطالبات و پیشنهادهای بخش‎خصوصی برای ایفای نقش در پسابرجام

ايران

دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰:۰۰


رییس اتاق ایران در جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران که برگزاری آن با اجرایی شدن برجام مصادف شده بود، ضمن تبریک این موفقیت به ملت و نظام تاکید کرد: در این دوره تاریخی رسیدن به اقتصاد مقاومتی، سالم و مردمی مهم ترین کاری است که باید با همت بخش خصوصی و دولت به آن دست پیدا کنیم.

وایمکس نیوز - محسن جلال پور رییس پارلمان بخش‎خصوصی کشور افزود: با اجرای برجام و ورود ایران به فصل جدید اقتصاد دلایل محکمی برای امیدواری به آینده ایران و اقتصاد ایران داریم.

 برجام پایان راه اصلاح اقتصادی نیست
وی با تاکید بر این نکته که برجام را نباید پایان راه اصلاح اقتصادی ایران دانست، گفت: این قدم آغازین اما مهم و بسترساز در راستای اصلاح صحیح اقتصاد ایران است. امروز آوارهای ریخته شده روی پیست مسابقه دونده اقتصاد ایران برداشته شده و اقتصاد به مسیر صحیح بازگشته است. اما کار دشوار و سنگین رقابت اقتصادی با رقبای منطقه‎ای را در پیش داریم.
جلال پور ادامه داد: باید در راستای ایجاد اشتغال قدم برداشته و مطمئن باشیم که امروز روز اولویت دادن همه به اقتصاد ایران است.
 
بهبود فضای کسب وکار مطالبه ملی است
جلال پور بهبود فضای کسب وکار را مطالبه ملی دانست و گفت: این مهم نشدنی است، مگر ایجاد فرصت شغلی و تولید ثروت ایرانی به ارزش تبدیل شود و این با فرهنگ غنی اسلامی ایرانی هماهنگی و سازگاری دارد.
رییس پارلمان بخش خصوصی کشور، دولت مقتدر را امان سرزمین و مردم برشمرد و تاکید کرد: دولت به سمت خروج از بنگاه داری، کوچک شدن، کارشناسی شدن و چالاک شدن گام بردارد و خود را به سیاست‎گذار و نظارت محدود کند. دولت به جای اداره مستقیم و غیر مستقیم بخش اعظم صنایع و بنگاه‎ها ایرانی باید به تدوین استراتژی توسعه ایران بپردازد.
وی گفت: حفظ دستاوردهای مهم برجام در گروی شکوفایی اقتصادی و گستردگی تجارت خارجی کشور است. تنها راه بازگشت ناپذیر کردن تحریم‎ها آن است که بنگاه‎های قدرتمند و موثر جهانی در ایران سرمایه‎گذاری کرده و بنگاه های امروز ما با مشارکت، تبدیل به شرکت‎های مشترک و برندهای مشترک بزرگ منطقه شوند. در این صورت است که هم تحریم بی اثر خواهد بود و هم حفظ سرمایه سرمایه گذاران خارجی مانع تحریم خواهد 
شد.
 
بنگاه‎های اقتصادی کار سنگینی پیش رو دارند
به اعتقاد جلال پور، بنگاه‎های ایرانی در باز تعریف بیزینس پلان خود در ارتقای تکنولوژی و ارتقای بهره‎وری کار سنگینی پیش رو دارند. بخش خصوصی ایران تدبیر درایت و هدایت رهبری و تلاش دولت و تیم مذاکره کننده که منجر به نتیجه شد را می‎ستاید و در ازای این دستاورد بزرگ، خود را موظف به استفاده بهینه از ظرفیت به وجود آمده برای توسعه ایران، ایجاد اشتغال، حرکت به سمت رونق، نگاه به بهره وری و خلاصه تغییر ریل اقتصاد ایران به اقتصاد مردمی و خصوصی می‎داند.
رییس اتاق ایران در پایان؛ ایجاد فضای رقابتی، سالم، آزاد و فضای مناسب کسب و کار که پایه‎های رسیدن به اقتصاد مقاومتی است را مطالبه کرد و پیشنهاد داد که این مسایل، اولویت اول و مهم دست اندرکاران کشور باشد تا در این فضا بخش‎خصوصی بتواند وظیفه و رسالت خط خودر در پسا برجام را به انجام برساند. 
 
منبع : فناوران

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو